Trening med mening!


Trening er å bedre ferdigheter og egenskaper og vil bety forskjellig for meg og for deg: 


For Agda på 90 år er det å trene viktig for å kunne reise seg selvstendig fra stolen.


For Jorunn 40 år hvor karriære er viktig, er det å trene for bedre avspenning og stressmestring.


Laila 50 år merker at kroppen er i forandring og hun får et økt behov for å opparbeide og vedlikeholde styrke.


For Kristine 40 og Eivor 50 gir inkontinens daglig utfordringer og de trener derfor med fokus på bekkenbunnsaktivering, kontroll og styrke. Ikke bare det å kjenne at treningen fungerer, men det setter i tillegg på plass usikkerheten inkontinens medfører.


For Trine 35 er det å finne tid til seg selv i småbarnstilværelsen og å trene seg til overskudd i hverdagen. "Me-time" gjør at hun har mer positiv energi å gi av seg selv resten av tiden.


For Nina som jobber på kontor, er det viktig å trene for variasjon i en ellers så ensformig hverdag. Hun har slitt med skuldersmerter og "trøtt" rygg men holder kroppen ajour med treningen.

Jenny trener styrke i tillegg til håndball for å bli en bedre spiller, men også fordi det er skadeforebyggende.


For Susann er den viktigste grunnen til å trene utseende. Hun er fornøyd når hun ser seg selv naken.

For Olga betyr trening sterk mental helse. Hun er selvstendig næringsdrivende og trener for å få "guts" til å iverksette tanker og idéer, og gjøre det på best mulig vis. Hun tenker nemlig klarere og tar flere og bedre valg enn når hun ikke trener.


For Anita er det viktig å bli så sterk som over hodet mulig, det gir henne en sinnsyk tilfredsstillelse.


For Guro er det viktig å trene for å holde i sjakk symptomene i muskler og ledd som oppstår som følge av sykdom/diagnose. Du har kanskje hørt om revmatisme?


For Iris handler det om fellesskapet. Det er fint og flott å få bevegd seg, men det viktigste er å få møte venner og ta en kaffe sammen før treningen starter.


For Paula 60 år er det viktig å trene styrke fordi hun har fått høre fra legen at smertene i knærne var slitasjeskader. Først trente hun ikke fordi hun trodde det måtte avlastes og at det "bare er sånn" i den alderen. Etterhvert skjønte hun at trening var bra både for å "smøre" leddet og for stabilitet via sterk muskulatur. Smertene har hun vinket farvel.


Noen trener fordi det føles riktig og bra her og nå. Andre tenker langsiktig og trener forebyggende. De vet det lønner seg i lengden.


Trening er for alle, men alle er ikke for trening. Har du det fint på alle mulige måter, godt å høre. Har du ikke det? Finn DIN indre drivkraft ;)